Jsme ledoborce razící novou cestu. Chytří následují a dorazí do cíle.

Vánoční pokyny

Naši milí příznivci Systému asistovaného hubnutí®, nadchází každoroční období, kdy jsou vánoční svátky prověrkou našeho umění nejen kuchařského, ale také prověrkou odolávání svodům hypothalamu. Jak se stalo naší tradicí, připravily jsme pro vás Vánoční pokyny 2023, abyste tímto náročným obdobím prošli bez ztráty kytičky a navýšených kilogramů.

24.12. ŠTĚDRÝ DEN

Pořád platí, že Štědrý den bude štědrý pro všechny. To znamená, že ctíte Vaše zvyky a obyčeje, které máte v rodině. Někdo s hrachovou polévkou k obědu, někdo chce vidět Zlaté prasátko, tedy až večeří, někdo chystá bohatou večerní tabuli a jiný zase střídmou. Nevybočujte ze svých rodinných zvyklostí, nedělejte salát s jogurtem, když vám nechutná! Je velice důležité, abyste si tento magický den prožili podle svého.
I se smaženým řízkem či klobásou, i s bramborovým salátem, i se smaženým kaprem, tak, jak to děláte obvykle. To prostě k tomuto dni patří.
Snězte cukroví, vánočku i štolu, každý podle toho, co má rád!
Tak, jak to máte v rodině, tak Štědrý den prožijte v pohodě a vzájemné shodě, nemusíte dělat žádné rádoby zdravé úpravy. Tento den to není třeba.

25.12. PRVNÍ SVÁTEK VÁNOČNÍ

Ani o prvním svátku vánočním o nic nepřijdete.
Jen se již zaměřte na správné pokrytí vašich nastavených časů (kdo nemá, ať použije www.jidelnicky.com a nechá si je nastavit, je tam 5 dní zdarma) a přesto, že je to den, kdy se obvykle chodí na návštěvy a nebo je přijímáte, jídelníček zkuste postavit tímto způsobem:

snídaně – vánočka s máslem (marmeládou, kdo má rád), hrnek kakaa a pár kousků cukroví
přesnídávka – 1 ks karambola a na misku doplnit mandarinkami
oběd – dobrůtky ze štědrovečerní večeře, jako tečka kousky cukroví
svačina – paprika
večeře – Kapr na česneku a tymiánu

Porci kapra 150 g osolte, potřete rozetřeným stroužkem česneku a posypte tymiánem. Dejte péci do trouby do zlatova. Na talíř nachystejte lehký salát z rukoly, kterou promnete 4 sherry rajčátky, osolíte, opepříte, přidáte lžičku olivového oleje a lžičku octu. Na salátek položte porci kapra, nezapomeňte na plátek nasucho opečeného toastu a nebo pokud vám zbyly krutonky z rybí polévky, použijte je.

26.12. DRUHÝ SVÁTEK VÁNOČNÍ

O druhém svátku vánočním už více přebírejte řízení, ale ani tak to neznamená, že byste přišli o všechny ty laskominky!

snídaně – štola a nebo jiné cukroví + zakysaný mléčný nápoj
přesnídávka – liči na misku, pokud použijete kompot, tak 2/3 misky
oběd – zde již nedojídejte salát, to ať udělá někdo jiný😉, ale připravte si na oběd tuto lahůdku:

Krůtí prsíčka s mandlemi O
Krůtí prsa (100 g) nakrájejte na tenké plátky, osolte, přidejte škrob, vejce a nechte 30 minut odležet. Na jedné lžíci oleje (10 g) opečte prsa, 50 g cibule, 50 g pórku a 50 g drůbeží šunky. Přidejte 10 g mandlí a zalijte zálivkou. Zálivku připravíte následovně: Smíchejte 1 lžíci sójové omáčky (10 g), 1 lžíci vína (10 g), ½ lžičky cukru (2 g), zázvor, 1 lžíci koňaku (10 g), 1/2 lžičky škrobu (2 g) + rýže
a zase jako tečku po obědě – pár kousků cukroví
svačina – ledový salát – pokud jste v těchto dnech na návštěvě, vezměte si s sebou rajčatový nápoj a 200-250 ml si vypijte.
Pokud vás bude někdo nutit do cukroví, řekněte, že si ho rádi dáte k snídani, zda vám ho dají s sebou, jinak ho již odmítejte.
večeře – Salát ze syrového celeru – budete se divit, jak může celer chutnat!
80 – 100 g celeru, 1 lžíce oleje (10 g), 1 natvrdo uvařené vejce, 6 oliv v kořeněném nálevu, 1 lžíce vinného octa (10 g), sůl, mletý pepř. Syrový celer dobře omyjte, oloupejte, nastrouhejte na hrubším struhadle, vložte do salátové mísy, pokapejte olejem a nechte asi 1 hodinu v chladu. Potom přidejte vařené vejce nakrájené na plátky, odpeckované olivy, ocet, sůl, pepř a vše dobře promíchejte + 2 rajčata + půl rohlíku

27.12. Zeleninovorybí den

Ve středu je již všední den a zde hypothalamu vůbec neustupujte!
Od rána použijte tento Zeleninovorybí den, který vrací váhu po akci na tu před akcí z největší části a pak si během těch pár všedních dní dotáhnete zbytek nárůstu ze Štědrého dne a vše bude v pořádku.

snídaně – 1 ks celozrnného pečiva (sójový rohlík je ale už moc, spíše kornspitz nebo tato velikost – zase všichni ale dle své misky) + 3 plátky šunky + čaj
přesnídávka – citrusový plod – 1 větší pomeranč nebo 3 – 4 mandarinky nebo grep (nebo půl pomela)
oběd – pečená, dušená, vařená ryba, ale ne smažená + 2 brambory
svačina – 1 velká paprika
navečer – zavináče do 150g + 15 cm okurky

Tento den buďte velmi ostražití, aby vás nepřelstil a dodržte jídelníček přesně. Pokud má někdo mléčnou svačinu, tu si tam ponechá.

28.12. VŠEDNÍ DEN
29.12. VŠEDNÍ DEN
30.12. VŠEDNÍ DEN

Následuje pár pracovních dní a v nich se velmi striktně držte svého rozpisu a nedovolujte hypothalamu, aby zneužíval to velké množství jídla okolo Vás!

Nemějte nic venku loženého, cukroví mějte pod skleněným poklopem, když ho chcete mít vystavené, ale používejte ho na snídani, a dejme tomu jako doladění oběda, ale rozhodně NE mezi jídly! Toto pořád platí – najíst se a nechat žaludek pracovat.

31.12. SILVESTR

A přichází Silvestr!

Toto je nejobtížnější den z celých svátků a také nadělá nejvíce paseky. Zobání a alkohol! To, co se drželo zuby nehty, zde dostane velkou ránu, protože jak hypothalamus vidí to velké množství jídla, tak jej také chce!
Snažte se to na rautech a dalších velkých občerstveních dělat tak, že hypothalamus přinutíte k práci. Jak? Snadno!
Vnitřní mozek vidí všechno to jídlo! A když ho vidí, tak ho taky chce, v tom je ten problém.
Když vy ho nedáte, tak přes amygdalu, přes pocit lítosti nad nesnědeným jídlem, zadrží v těle vodu a stejně je tam navýšení.
Tak je lepší to zase udělat oklikou.
Jakmile vidí všechno to jídlo, tak mu řeknete – ano, samozřejmě, že ti tady něco dám, ale donutíte ho, aby vybral nejžádanější jídlo!!!
Jak?
Tak, že rozeberete ten raut „na píseček“!
Hodnotíte jednotlivé suroviny jako zrnka písku a odmetete je, když na ně nebude chuť. Postupuji: hm, hm, řízečky, ale vypadají nějak oschle a zítra (pozítří, kdykoli) si doma mohu udělat čerstvé.
Co tady máme dále? – zeleninový salát, to jíme pořád, to není zajímavé.
Pečené kuřecí, to jíme pořád, to není zajímavé.

Postupuji dále, budou tam nějaké krájené šunky – ta vypadá dobře, ta vypadá dobře a je tady hovězí naložené, to vypadá vyloženě dobře a zaznamenáváte, co je na tom rautu zajímavé a nutíte hypothalamus, aby hodnotil, zda a jak velkou na to má chuť.

Pak tam budou třeba na špízu krevetky, které se tak často nevyskytují, ale vyskočí u nich chuť (samozřejmě, člověku, který má fobii z mořských plodů, tak asi ne, ale přesto se do toho neplést😉) a zase je poměřím s ostatními surovinami.

A takto to surovinu po surovině zhodnotíte a uvidíte, že z toho velikého rautu zbydou jedna, dvě velice žádané suroviny a i když budou proti pokynu, tak je sníte. Ty, co jste nevybrali, tak v nejbližším možném čase pokryjete a do jídelníčku vsadíte.

O nic nesmíte přicházet, protože když to uděláte, tak vznikne pocit lítosti nad nesnědeným jídlem (i když vy ho necítíte!) a už přes něj zadrží vodu v těle a nebo si je sečte, když jich je více a vrazí vám je v nestřežené chvíli a neubráníte se proti nevhodnému jídlu v nevhodném čase!

Takže nedělat, hypothalamus zapřáhnout a pěkně to řídit!😀

K silvestrovským oslavám patří alkohol. Zase není třeba se mu úplně vyhýbat, ale zůstaňte u suchého bílého vína, to se nejlépe koriguje. Na doušek vína 3 doušky vody. To vám bude hezky čistit patro a víno si opravdu vychutnáte.
Pokud dáváte přednost šampaňskému a proseccu, tak počítejte s větším nárůstem hmotnosti a hůře se to koriguje.
Ale zase! Silvestr je zvláštní den, takže si jej užijte podle svých zvyklostí a radujte se s přáteli. Následky dáme do pořádku, to se nebojte.

1.1. NOVÝ ROK

Zde to ale ještě nebude. Proč? Protože zase máte v rodině zvyky, které ctíte. Někdo obědvá čočku nebo čočkovou polévku, dojídají se dobroty z oslavy. Zeleninovorybí den by vám zde hypothalamus ani nedovolil použít a neproběhlo by to správně.
Takže zase naopak. Využiji všechny laskominy, dám je na správná místa v jídelníčku a co zbývá a nedá se sníst, uložíte do mrazícího boxu a bude to k použití ve vhodnější chvíli.
Pokud budete 1.1.2024 spát déle, tak naskočte do jídla, do kterého se probudíte. Nic se nedohání, nic se neposunuje. Klidně začněte obědem a složte ho ze všech lahůdek, které ze silvestrovské noci zbyly, ať si to dostatečně užijete a nic nevyhodíte.

Pokud byste šli na Novoroční pochod, pak večer nezapomeňte na diuretický čaj a druhý den jej vypijte 3x.

2.1. VŠEDNÍ DEN NOVÉHO ROKU

Zde je ten okamžik, kdy musíte použít svou vůli a emoci. Ale máte na pomoc ten běžný režim. Hypothalamu řekněte: „Je všední den, zařádil sis, to si spravíš!“
A nekompromisně znovu Zeleninovorybí den!
Ten z největší části srovná navýšenou hmotnost k normálu, během pár dní si stáhnete zbytek a pokračujete v redukci nadváhy až tam, kam váha vašeho těla patří.

Přejeme Vám krásné Vánoce,
vše nejlepší v novém roce 2024

a

brzké dosažení hlídacího kila!
Vaše nutriční terapeutky

Ivana Veškrnová
Kateřina Marksová
Lenka Náměstková
Martina Hloušková
Soňa Vojtíšková
Šárka Drábková

Sdílejte tento příspěvek

Nalejvárna

Dvacátý čtvrtý díl – Hypothalamus

Hlad, chutě, uzobávání, obezita😳
Co mají tahle slova společného? Hypothalamus🤦‍♀️
Nedává vám to smysl? Přihlaste se na květnovou Nalejvárnu, která proběhne už příští pondělí a zjistěte, jakým způsobem hypothalamus pracuje a proč🤯 A co můžete dělat, aby tukové polštářky na těle nepřibývaly, ale naopak mizely👌

Přečíst celé
Nalejvárna

Dvacátý druhý díl – Teritorium – záznam 4. 3. 2024

Víte, že vnitřní nastavení teritoria a naše prožívání má vliv na zadržování vody v těle a úbytek váhy?😮
Jak fungují naše osobní zóny si můžete už teď poslechnout v novém podcastu🧏‍♀️🎧
Podrobněji celou problematiku probereme v březnové Nalejvárně😎💻

Přečíst celé